'אלה החיים'? נתניהו חוזר בו: "זה חייב להיבדק"

איתי גדסי No Comments on 'אלה החיים'? נתניהו חוזר בו: "זה חייב להיבדק"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, חוזר בו היום (ראשון) מהדברים שאמר בהתייחסו לתקרית הקשה, בה נהרג יובל דורון קסטלמן ז"ל, מירי לוחם צה"ל, במהלך נטרול המחבלים בפיגוע בירושלים. נתניהו נשאל על כך אמש (מוצ"ש) ואמר כי "אלה החיים".

לאחר שיחת טלפון שקיים היום נתניהו עם משה, אביו של קסטלמן ז"ל, אמר ראש הממשלה, כי "יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל. יובל במעשה גבורה עילאי הציל חיים רבים, אבל לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה – האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום. שוחחתי היום עם משה, אביו של יובל. מלח הארץ, משפחה ציונית, משפחה מופלאה. אני והעם כולו דואבים איתם על מותו של גיבור ישראל".

מוקדם יותר, מתח יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, ביקורת על ראש הממשלה, על רקע התבטאותו בנושא, שעוררה סערה: "יובל קסטלמן ז״ל שניטרל את המחבל בירושלים ונורה למוות, הוא גיבור לאומי", כתב היום גנץ. "הוא לא היסס, והסתער כדי להציל חיי אדם. החברה הישראלית כולה חייבת לו תודה עמוקה. כולנו מחבקים את המשפחה.

גנץ הבהיר: "זירת פיגוע היא כמעט תמיד מורכבת ואני בטוח שהחייל שירה ביובל, עשה זאת בטעות, טעות שעלתה במחיר כבד. לצד החקירה המתחייבת של המקרה הטרגי על ידי הגורמים הרלוונטיים בצה״ל ובמשטרה, נדרשת חקירה מקיפה של הנסיבות שהביאו אליו, הנהלים וההקפדה על טוהר הנשק. זו המחויבות שלנו ליובל, למשפחתו ולחברה הישראלית כולה. המקרה של יובל הגיבור, הוא לא ״החיים״, אלא תמרור אזהרה שמחייב הפקת לקחים שיצילו חיים בעתיד".

חבר הקבינט לניהול המלחמה והרמטכ״ל לשעבר, השר גדי איזנקוט, נדרש לנושא אף הוא: ״יובל קסטלמן ז"ל היה גיבור אמיתי, אשר חתר למגע באומץ לב וחיסל את המחבלים שביצעו את הפיגוע בירושלים. הריגתו של יובל בידי חייל צה"ל, לאחר שכבר הרים את ידיו, השליך את נשקו וצעק שהוא ישראלי, היא אירוע חמור ביותר, המחייב חקירה מהירה ויסודית על ידי צה"ל ומשטרת ישראל.

איזנקוט הוסיף, כי "מניסיון ארוך שנים של לחימה בטרור, עלינו לחנך ליוזמה ולחתירה למגע כפי שהפגין יובל – יחד עם הצורך לפעול על פי הוראות הפתיחה באש. אני משתתף באבלה הכבד של משפחת קסטלמן, ומחבק אותה בשעותיה הקשות. לעד נזכור את יובל כגיבור ישראלי שהציל חיי אדם".



0 תגובות